Duże przedsiębiorstwa, nawet te międzynarodowe bardzo często szukają pracowników na stanowisko graphic designera. W tej branży odnajdą się na przykład projektanci. W zakresie obowiązków osoby na tym stanowisku leży opracowywanie oraz tworzenie wszelakich projektów banerów reklamowych, zwłaszcza dla kluczowych klientów. Kolejnym obowiązek jest często także tworzenie kodów źródłowych do banerów w języku HTML oraz CSS.
Oczywiście osoba obejmują to stanowisko musi również nieustannie doskonalić już istniejące rozwiązania – różne narzędzia, szablony oraz banery, a do tego powinna wykorzystywać nowoczesne grafiki. Graphic designer musi ściśle współpracować z wewnętrznymi działami sprzedaży.
Jakie wymagania stawiają pracodawcy przed kandydatami ubiegającymi się o taką pracę? Przede wszystkim jest to biegła znajomość programu Adobe Photoshop, ale także znajomość języków HTML oraz CSS. Oczywiście graphic designer musi posiadać nieskazitelny zmysł estetyczny i dbać o najmniejsze szczegóły w przygotowywanych projektach. Powinien być także kreatywny oraz wykazywać się komunikatywnością i otwartością na wszystkich klientów. Musi być terminowy oraz być nastawionym na realizację powierzonych zadań. Mile widziane jest to, aby potrafił pracować pod presją czasu i wykazywał się odpornością na stres. Musi także być samodzielny oraz świetnie organizować własną pracę.