Podstawowym elementem zawodu projektanta jest niezaprzeczalnie organizacja pracy. Bez dobrej organizacji obowiązków i planów pracy wykonanych z wyprzedzeniem, większość przyjmowanych zleceń byłaby albo robiona nie na czas, albo bez odpowiedniego skupienia i poświęcenia, co wiązałoby się ze zwiększoną liczbą pomyłek i błędów. Aby jak najlepiej wykonywać swoją pracę, od samego siebie i od innych architektów zatrudnionych w moim bydgoskim biurze projektowym wymagam dobrej organizacji i brania na swoje barki tyle, ile dana osoba jest w stanie udźwignąć – nie mniej, ani nie więcej, projektant Bydgoszcz.
Najlepiej jest, gdy dany projektant w określonym czasie zajmuje się jednym, i tylko jednym projektem, któremu poświęca cały swój czas i wszystkie myśli. Rozdzielanie pracy na dwa projekty jest możliwe, jednak wykonalne tylko przez tych, którzy mają dużą podzielność uwagi, świetną pamięć i szybko przestawiają się na nowe zlecenia. Wykonywanie trzech i więcej prac jednocześnie jest dla mnie całkowicie bezsensowne, bo w żadnym przypadku nie zaowocuje lepszymi wynikami, niż wykonanie tych samych trzech projektów po kolei. Niemożliwym jest, by nie mieć dość ciągłego odkładania pracy z miejsca na miejsce i każdorazowe przypominanie sobie o co w danym projekcie chodziło. W przypadku zbyt rozległego zakresu prac, możliwe jest zapominanie o niektórych, bardzo ważnych aspektach zlecenia, i w konsekwencji niezgodność wykonanego projektu z życzeniem klienta. Uwierzcie mi – w pracy projektanta trzeba zachować każdy możliwy spokój i starać się wszystko robić z głową.